Středa 2. července 2014
Plujeme kolem Jamajky do Panamského průplavu. Dnešní den je pro posádku obvzláště náročný. Procházíme výcvikem radiotelefonistů, která spočívá ve správné navigaci přes vysílačky. Jedna část námořní směny obdržela součástky na výrobu strojního zařízení, druhá část má k dispozici plány na jeho sestavení. Obě skupiny spolu mohou komunikovat pouze vysílačkou.
Zatím co dvě směny prochází výcvikem radiotelefonisty, další navigují loď, abychom bezpečně propluli Panamským průplavem. I tato zkouška je hodnocena a směna za ni může získat potřebné body. Bohužel díky neukázněnosti některých námořníků, kteří poctivě neodevzdali rušičky signálu (mobily) došlo k poruše navigace a my jsme se ocitli na mělčině. Nezbývá, než vyslat záchranné ponorné týmy, aby zjistili rozsah poškození lodi a současně prozkoumali mořské dno v jejím okolí. Namořníci vstupují do ponorky a mizí pod hladinou. Po dramatických okamžicích, kdy byly námořníci zmítání silnými podmořskými proudy, se nakonec vynořují. Loď je opět uvolněna a my můžeme plout dále.
Výplatní termín
Dnes nastal den výplaty a tak byla každému námořníkovi vyplacena odměna v lodních dolarech za údržbu své kajuty a za úspěchy, kterých dosáhl při zdolávání zkoušek spolu s ostatními členy své směny.
Vyhlášení soutěže o nejlepšího navigátora
Jednou z nejdůležitějších činnosti, které se mají námořníci naučit je navigace lodi. Proto byla kapitánem vyhlášena soutěž o nejlepšího navigátora. Každá směna obdržela slepou mapu, na které musí určit správný směr plavby. Na mapě se postupně objevují ostrovy, mělčiny, mořské proudy a vítr. Nechybí ani bouře. To vše může kurz lodi ovlivnit. Každá směna pak může urazit za den tolik mil, kolik získala bodů v námořních zkouškách. Na konci naší plavby zvítězí ti, kteří doplují nejdále od břehu.
Večer se chýlí ke konci a my se posilujeme na cestu grilováním špekáčků na horní palubě. Oheň ohřívá studený mořský vzduch a z dáli se ozývají vlny tříštící se o pobřeží. Náš den ale zdaleka nekončí.
Navigace pomocí majáků
Naše zaoceánská loď je určena i k noční plavbě, proto je nezbytné, aby se námořníci naučili orientovat podle majáků. Tato zkouška byla zahájena v 21:45 a úspěšně ji absolvovali všechny námořní směny.
A teď už vzhůru napříč Tichým oceánem. Směr Austrálie.